Obtížná komunikace a řešení konfliktů pro manažery
Cíle | Co Vás naučíme | Přínosy
- Pochopení vlastního naučeného chování
- Získání nadhledu na průběhem komunikace
- Uvědomění si konstruktivního a destruktivního chování
- Znalost vysoce efektivních technik
- Tipy pro další osobní rozvoj
Nabyté znalosti | Osnova kurzu
- Obavy v komunikaci a jejich negativní dopady
- Role respektu v komunikaci
- Neshoda jako zdroj synergie
- Čtení mezi řádky – nevyřčená slova prozradí více, než vědomá komunikace
- Zvládání emocí a koncentrace na porozumění a dohodu
- Vznik nedorozumění a jak ho minimalizovat
- Jak komunikovat před vznikem konfliktu
- Jak komunikovat ve vzniklém konfliktu
Dovednosti | Techniky
- Pokročilé kladení otázek
- Přerámování rozhovorů
- Vyjednávání pravidel a jejich využití
- Silná argumentace
- Prvky asertivní komunikace
- Rozbor konkrétních podnětů účastníků z manažerské praxe
Úvod:
Program obsahuje krátké lekce jako úvod do převažujících moderovaných diskuzí a tréninků. Většinu času účastníci aktivně trénují v malých skupinách.
Cílová skupina: manažerská veřejnost všech stupňů v strukturách společností
Obsah:
Základem konfliktů je nejčastěji přebytek emocí a neužitečných individuálních návyků, které přehluší logické myšlení a snahu o zapojení lidskosti, respektu a vstřícnosti. Odlišné pohledy a citlivé situace mohou, namísto negativních zážitků, poskytnou cenný prostor pro vznik synergie, sblížení kolegů při dosahování dohod a posilování mezilidských vztahů. Silná pozitivní motivace vznikající při shodách a otevřené komunikaci dodává všem zúčastněným energii do další spolupráce.
Formální výstup
Osvědčení o absolvování kurzuReference
Kurz předčil moje očekávání a dal mi zkušenosti od kolegů z konkrétních situací. Interaktivní, svižný a tematicky zaměřený workshop na konkrétní skupinu z daného oboru. Na svých situacích, kde jsem si nebyla jistá jak řešit, jsem si díky workshopu mohla zlepšit a ujasnit, jak příště lépe reagovat.